Kış Aylarında Egzersiz Nasıl Olmalıdır?

Kış Aylarında Egzersiz Nasıl Olmalıdır?

Soğuk havanın etkisini göstermesi ve yurdun çeşitli yerlerinde etkili olan kar yağışlarıyla beraber artan sakatlanma ve yaralanma vakaları artış göstermeye başladı. Sakatlanma ve yaralanma gibi konularda Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Uzman Fizyoterapist Öğretim Görevlisi Begümhan Turhan, kış mevsiminde hareket etmenin önemini belirten açıklamalar yaptı.

“Isınma Egzersizleri Asıl Egzersize Hazırlayarak Sakatlanmalardan Korur”

Begümhan Turhan yaptığı açıklamada: “Öncelikle kendinize en uygun olan egzersizi belirlemelisiniz. Bunun için fizyoterapistiniz size yardımcı olacaktır. Kış aylarında egzersiz öncesinde daha yoğun bir şekilde ısınma ve soğuma egzersizleri yapılması çok önemlidir.  Çünkü, soğuk havalarda vücudun ısınma ve soğuması zaman alacaktır. Isınma egzersizleri asıl egzersize hazırlayarak sakatlanmalardan korur. Soğuma egzersizleri ise vücudunuzun egzersiz sonrası toparlanmasını sağlayacaktır” dedi.

“Yeteri Kadar Uyumamak Sakatlanmalara Karşı Kişiyi daha Açık Hale Getirebilir”

Turhan, kış mevsiminde vücudumuzdaki hormonlarla ilgili değişiklikler ve egzersizle ilgili olarak şöyle devam etti: “Bilindiği üzere kış mevsiminde hava daha erken kararmaktadır. Oysa egzersiz için gün ışığını tercih etmek çok önemlidir. Beyin, hava karardığında uykuyu uyaran bir kimyasal olan melatonin hormonunu salgılama emri verir. Normalde 23:00 ile 05:00 saatleri arasında salgılanan bu hormon, kış aylarında beynimizin bir yanılgısı olarak daha erken saatlerde salgılanır. Böylece kış mevsiminde uyku halimiz daha erken saatlerde belirir. Vücudumuz dinlenmek ister.

Yeteri kadar uyumamak sakatlanmalara karşı kişiyi daha açık hale getirebilir. Bu nedenle, egzersizler sırasında kendinizi bitkin düşecek şekilde zorlamaktan kaçının. Seratonin hormonu, fiziksel ve ruhsal iyilik halimizi sağlayan önemli bir hormondur. Kış mevsiminde ışığın az, havanın soğuk olması uyku ve tembelliğe olan eğiliminizi artırabilir ve de salgılanan seratonin miktarını düşürür. Kış aylarında beyniniz, azalan seratonin seviyesini yükseltme emrini verdiğinde kendinizi karbonhidrat içerikli besinlerin içine gömülmüş olarak bulabilirsiniz. Bu da sizin her gün yaklaşık 800 kalori fazladan almanız anlamına gelir. Kilo almanız kaçınılmazdır. Besin alımını kontrol etmek ve düzenli egzersiz yapmak, kış aylarını kilo almadan atlatmanıza yardımcı olacaktır”.

www.hku.edu.tr'yi kullanarak Gizlilik ve Veri Güvenliği Politikamızı ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz.