Okullar Yeni Bir Umutla Açılıyor

Okullar Yeni Bir Umutla Açılıyor

Yrd. Doç. Dr. Hasan EŞİCİ

Hasan Kalyoncu Üniversitesi

Eğitim Fakültesi

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü

 

OKULLAR YENİ BİR UMUTLA AÇILIYOR

Okullarımız tüm heyecanıyla, yeni bir umutla açılmaktadır. Bu yıl milyonlarca öğrenci ilk zilin çalmasıyla birlikte, büyük bir istek ve arzu ile sıralarındaki yerlerini alacaklardır. Her yıl sayısını bilemediğimiz sayıdaki öğrenci; öğretmen, veli ve akran gibi unsurların yanlış uygulamaları ve yanlış yaklaşımları yüzünden Eğitim-Öğretim faaliyetlerinin dışında kalmakta, bu süreçten dışlanmaktadır.

Ülkemizde en temel sorun Eğitim-Öğretim kurumlarında değişimi ve gelişimi temel alan, sürdürülebilir çalışmalara ihtiyaç olduğunun bilinmesi, ancak bu tür çalışmaların nasıl ve kimler tarafından yapılacağı konusunun netliğe kavuşmamasıdır. Gerçekten iyi projelendirilir ve bu konuda etkin, deneyimli ve işinin ehli akademisyen, bürokrat, öğretmen ve diğer paydaşlar ile çalışılırsa, gerçekten toplumda eğitim ve gençlerin pozitif gelişimi ile ilgili altyapısı olan bir proje geliştirilirse ülkemizin yeni nesli hem kendisi ile barışık hem de çağın ihtiyacı olan bilgi ve beceri ile donanmış olabilecektir. Son yıllarda dünyada gençlerin pozitif gelişimine öncülük eden, gençlerin eğlenirken öğrenen bireyler olarak yetişmelerine ve temel insani değerleri süreçte örtük olarak kazanmalarına fırsat veren çalışmalar sürdürülmektedir. “Pozitif genç gelişimi çalışmaları” eğitim kurumları aracılığıyla uygulanmakta ve oldukça başarı sağlanmaktadır. Öncelikle gençlerin kendisiyle barışık, kimlik sahibi birisi olarak yetişmesine, aile ve akranlarıyla olumlu ilişkiler kurabilmesine ve nihai olarak toplumun bir parçası olarak yetişmesine yönelik fırsatları yakalaması için oldukça yoğun çaba harcanmalıdır. Eğitim-Öğretim faaliyetlerinin içerisindeki hiçbir birey, hiçbir koşulda göz ardı edilemez ve edilmemelidir.

Gençlerin negatif bağımlılıklar geliştirmesinin yerine pozitif bağımlılıklar geliştirmesinin ana koşullarından birisi ve en önemlisi, ekolojik yaklaşıma göre bireyin bütün toplumsal süreçlerde aktif bir rol almasını gerektirmektedir. Sadece akranlarıyla değil, aynı zamanda aile üyeleriyle, okuldaki diğer bireyler ile, akrabalarıyla ve toplumsal diğer grup ve kuruluşlarla iyi ilişkiler geliştirmesi, sağlıklı gelişimin temel kaynağıdır. Bu nedenle yeni Eğitim-Öğretim yılında yeni bir bakış açısıyla; öğrenciler, öğretmenler ve veliler gerçekten sorumluluk alıp, sadece akademik becerileri gelişmiş olarak değil aynı zamanda sosyal becerilere ve yaşam becerilerine sahip sağlıklı gençlerin yetişmesi için çaba harcamalıdır. Yeni Eğitim-Öğretim yılında yeni bir nefes, yeni bir hevesle birlikte daha nitelikli bir birey yetiştirmenin ve daha nitelikli bir toplum oluşturmanın ilk adımları atılabilir.

 

www.hku.edu.tr'yi kullanarak Gizlilik ve Veri Güvenliği Politikamızı ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz.