Öğrencilerimiz, her dönem başında ilan edilen süreler içinde, ödemekle yükümlü oldukları öğrenim ücretlerini ödeyerek kayıtlarını yenilemekte ve ders kayıtlarını yaptırmaktadırlar.
Kayıt yenileme tarihleri, ders kayıtları ve öğrenim ücretlerinin ödenmesi ile ilgili hususlar aşağıda belirtilmiştir:
1. ÖĞRENİM ÜCRETİ ÖDEMESİ İLE İLGİLİ ÖNEMLİ HUSUSLAR
Önceki dönemlerden borcu olan öğrencilerin kayıt sayfası açılmayacak olup, ders kayıt işlemlerini yapamayacaklardır. Aktif döneme ait işlemlerin yapılabilmesi için, öncelikle geçmiş dönem borçlarının ödenmesi gerekmektedir.
Öğrenci Bilgi Sisteminde ‘Ders Kayıt>Öğrenci Bilgileri’ ekranında Mali Uygunluk Durumuna göre ders kaydına devam edilir ya da ödemeye yönlendirilir.
Mali Uygunluk Durumuna göre oluşabilecek iki seçenek ve izlenmesi gereken yollar şu şekildedir;
EFT/Havale için https://www.hku.edu.tr/banka-hesap-numaralari/ linkinden bilgi alınabilir. Kredi Kartı ile ödeme ise https://odeme.hku.edu.tr/ linkinden yapılabilmektedir.
Mali uygunluk durumu tamamlanan öğrenciler ders seçimi için aşağıdaki yolları izlemelidir.
2.DERS SEÇİMİ İLE İLGİLİ ÖNEMLİ NOTLAR
- Hazırlık sınıfı hariç tüm öğrencilerimiz, 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı ders kayıt işlemlerini 28 Ocak 2025 (saat 10:00) – 02 Şubat 2025 (saat 23:59) tarihleri arasında internet üzerinden yapacaklardır.
- Öğrencilerimiz, kayıt yenileme süresince Öğrenci Bilgi Sistemine (OBS) (https://obs.hku.edu.tr/oibs/std/login.aspx) girerek ders kayıtlarını yaptırabileceklerdir.
- Sisteme ilk defa giriş yapılıyorsa veya giriş şifresinde TC kimlik numarası varsa, zorunlu olarak Şifre Değiştir ekranı gelecektir.
- Ders kayıtları Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden yapılacak olup, dersler danışmanlar tarafından onaylanacaktır. Öğrenci tarafından seçilen tüm derslerin danışman tarafından onaylanması gerekmektedir. Onay aşamasında bekleyen dersler, kayıt olunmamış derstir. Bu konudaki tüm sorumluluk öğrenciye aittir.
- Ders kaydı danışman tarafından reddedildiğinde, ders seçiminin danışman uyarısı doğrultusunda tamamlanması gerekmektir.
- Ders kayıt işlemlerini yapmış olan öğrenciler, akademik takvime göre ders ekleme/bırakma haftası içerisinde, seçtikleri derslerde değişiklik yapabilirler.
- Öğrenciler öğrenim ücretini yatıramadıkları için veya farklı nedenlerle ders kayıt işlemlerini gerçekleştiremeyebilirler. Ancak bu süreler azami öğrenim süresinden sayılır. Bu durumdaki öğrenciler öğrencilik haklarından (öğrenci belgesi, kimlik, askerlik şubesine yazı vb.) yararlanamazlar ve erkek öğrenciler için askerlik şubesine gerekli bildirim yapılır. Kayıtsız geçen bu sürenin öğrenim süresinden sayılmasını istemeyen öğrenciler kayıt dondurma işlemi yapabilirler.
3. 2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİMİNDEN DERS KAYITLARI İLE İLGİLİ ÖZET BİLGİLER
4. DERS KAYIT İŞLEMİ NASIL YAPILACAK?
Öğrenci Bilgi Sistemi’ne (OBS) giriş yaptıktan sonra aşağıdaki adımları takip ederek ders kayıt işlemi yapılabilir:
“Ders ve Dönem İşlemleri” menüsü seçilir (1).
-“Ders Kayıt” menüsü seçilir (2).
-“Ders seçme ekranı” açıldığında, ekranın sağ tarafında 2.4. ve 6. yarıyıllarda açılan dersler görülecektir (3).
-Listeden ilgili dersleri seçerek, açılan yeni sayfadan dersi sisteme eklemek gerekmektedir (4).
Bu şekilde ders seçimleri tamamlanır ve yapılan ders seçimleri KONTROL ET (5) butonuna basılarak kaydedilir ve KESİNLEŞTİR (6) butonuna basılarak ders seçimi işlemleri tamamlanır.
Not: Ders kayıt işlemleri sonucunda 3-7 ŞUBAT 2025 tarihleri arasında Danışman Onay Durumunun kontrol edilmesi önemlidir.
SİSTEME GİRİŞ YAPAMIYORSANIZ SORU VE SORUNLARINIZ İÇİN
oim@hku.edu.tr adresine e-posta atınız.










